Izgara Dana Antrikot

Özgür şefin yılbaşı etkinliğinde anlatığı et pişirme yöntemlerinden birini denedim. Sonuç mükemmel, tadı yerinde ve güzel pişmiş bir et. İşin sırlarından biri  eti kapaklı bir saklama kabının içinde zeytinyağ ile 3-5 isterseniz bir hafta buz dolabında bekletebilirsiniz. Çok basit ama etkili bir yöntem.Yanında soya soslu sebze soteyle muhteşem oldular..Deneyin sizde memnun kalacaksınız....





Yapılışı :

4 parça dana antrikot
Zeytinyağı
Deniz tuzu

Yapılışı :
Antrikotları kasabınızdan alırken kalın ve dövdürmeden alın. Saklama kabınıza etleri yan yana sıralayın. Üzerini geçecek kadar zeytinyağını dökün. Burada zeytin yağı ölçüsü veremiyorum çünkü kullanacağınız miktar kabınızın büyüklüğüne göre değişir. Saklama kabınızın kabağını güzelce kapatın. Buz dolabınızda 3-5 gün bu şekilde hiç açmadan bırakın. Pişirmeden bir kaç saat önce buzdolabınızdan çıkarın.  Etlerinizi süzgeçe alın, fazla yağını süzdürün. Yağsız tavanızı yada döküm tavanızı ocakta iyice kızdırın, etleri öyle koyun. Yaklaşık 1-2 dakika bir yüzünü sonra çevirip 1-2 dakika diğer yüzünü kızartın. Servis tabağınıza alıp üzerine deniz tuzu serpin. Etin iç kısmının pembe ve sulu olması doğru pişirme yöntemidir. Sıcak servis yapın...

Yorumlar

  1. çok lezzetli,
    gerçekten şimdi bir porsiyon olsa iyi olurdu

    YanıtlaSil
  2. Suan yapiyorum umarim guzel olur

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yöntemi uygularsanız mutlaka olur.. Ben hep bu şekilde yapıyorum.. Afiyetler olsun..

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Keçi Ayağı

Tam Buğday Unlu İçli Pişi

Avakado Salatası