Haşhaşlı Tatlı


Yemek dergisinde gördüğümden beri aklımdaydı haşhaşlı tatlı. Haşhaşın o çıtır çıtır hali yerken çok hoşuma gidiyor. Bu gün denedim. Tarifin aslında şerbetini portakal suyu ilavesiyle yapılıyor. Ben meyveli bir tat istemediğim için normal şerbet yaptım.. İyi ki yapmışım dediğim tatlılardan biri.. İşte tatlımın tarifi...



Malzemeler :

Hamuru için :
1 paket oda ısısında yumuşamış margarin
2 adet yumurta
1 su bardağı irmik
1/2 su bardağı pudra şekeri
3-3.5 su bardağı tam buğday unu
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu

Üzeri için :
1 su bardağı haşhaş tohumu
1 çay bardağı süt
Ceviz içi

Şerbeti için :
4 su bardağı toz şeker
4.5 su bardağı su
1/2 adet limonun suyu

Yapılışı :
İlk iş olarak şerbeti hazırlayın. Tencereye su ve toz şekeri alın, eriyip kaynayana kadar bekleyin İçine limon suyunu ekleyip 5 dakika daha kaynatın, ocaktan alın soğumaya bırakın. Hamur için margarin, yumurta, pudra şekeri, irmik bir kaba alın, karıştırın. Vanilya, kabartma tozu ve unu ilave ederek ele yapışmayan yumuşak kıvamlı bir hamur yoğurun. Hamurdan istediğiniz büyüklükte parçalar koparıp, yuvarlayın. Önce süte sonra haşhaşa her tarafını bulayın. Tepsiye aralıklı sıralayın. Tüm hamuru bu şekilde hazırlayın. Önceden 180 dereceye ısıttığınız fırında 25-30 dakika pişirin. Fırından çıkarıp 5 dakika soğutun. üzerine soğuk şerbeti gezdirin. Ara sıra kenarlarından kaşık yardımıyla şerbet alıp tatlının üzerine gezdirin. En az 2 saat dinlendirip servis yapın..

Yorumlar

  1. Yine döktürmüşsün canım....
    Ellerine sağlık...
    Mümkünse bir tane rica ediyim...
    Nefis görünüyor..
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her seferinde yapmayacağım diyorum. Yapınca hele birde lezzetli olunca ayar kaçıyor.. Hemde nasıl kaçıyor..:) Çok teşekkür ederim canım.. Sevgilerimle..

      Sil
  2. Ellerine sağlık çok çok güzel görünüyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Uyarcım.. Sevgiler..

      Sil
  3. Ooo canım sen ne yaptın öyle ya süper görünüyor :)Ellerine sağlık şekerim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım yapmasam iyi olacak rejimdeyim çünkü.. Hep aklım tatlıda oluyor evde olunca..:) tadı muhteşem oldu.. Çok teşekkür ederim. Sevgiler..

      Sil
  4. Eminim tadı çoook güzel olmuştur haşhaşı çok seviyorum çünkü bir tane de benim için ye:)sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah Haticecim yedim hepiniz için birer tane.. Sonra baktım bir tepsiyi yemişiz..:) Sonra haydi yürüyüşe.. Çok teşekkür ederim. Sevgiler..

      Sil
  5. Bloghocam'da yorumunuzu gördüm, lezzetli tariflerinize bakmaya geldim ve çok beğendim blogunuzu :) ben de sizin gibi yeniyim, takibe aldım sizi.. elinize sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş geldiniz. Ziyaretinize çok sevindim. Güzel sözleriniz için teşekkür ederim. Ziyaretinize geldim..:)) Sevgiler..

      Sil
  6. offf.bu nasıl bir görüntü canım.harika olmuş.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım çok teşekkür ederim.. Off ki ne Off. :)Sevgiler..

      Sil
  7. Oyacığım harika görünüyor ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Gültencim.. Sevgilerimle..

      Sil
  8. çok severim, ama kim yapacakta getirecekte... anca hazır alıyoruz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben göndereyim yapınca size..:)) Sevgiler..

      Sil
  9. Ellerine sağlık oyacığım nefis görünüyor. Sultan tatlısı derler birde tam çarşamba muhteşem günü.)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım. Ben adını bilmiyordum. Sultan tatlısı daha güzelmiş..:) Sevgiler..

      Sil
  10. Nisan da yapmadığım yorum hakkımı kullanıyorum " enfesss " :-) ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Keçi Ayağı

Tam Buğday Unlu İçli Pişi

Avakado Salatası