Etli Firik Pilavı


Pazar gün yaptığımız toplantımızın benim için en güzel hediyelerden biri sponsorlarımızdan Duru Bulgur'un hediye ettiği BULGUR YEMEKLERİ  kitabıydı. Bu kitabın içinde bulgurla yapabileceğimiz çorbadan tatlıya 100 den fazla tarif var. Bu kitabı gördüğümde ne kadar mutlu olduğumu anlatamam. Harika tarifler ve harika fotoğraflar. Eşim bile hemen göz atıp, işte bunu yaparsın yarın akşama dedi. Seçtiği tarif bizim lezzetini, isli kokusunu çok sevdiğimiz Etli Firik Pilavıydı. Eşim isteyince akan sular durur.. Hemen yaptım. Muhteşem bir lezzet. Bu kitabın içindeki tarifleri denemeye başladım. Denedikçe beğendiklerimi sizlerle paylaşırım. Bu kitabı bizlere hediye ettikleri için Duru Bulgura çok teşekkürler...



Malzemeler :

1 su bardağı firik bulguru
1 su bardağı bulgur
2 yemek kaşığı tel şehriye
250 gram küçük doğranmış dana eti
2 adet kuru soğan
2 yemek kaşığı tereyağı
1 tatlı kaşığı biber salçası
1 su bardağı haşlanmış nohut
4 su bardağı su
tuz

Yapılışı :

Haşlanmış nohut için bir gece önceden ıslatın. Nohutu düdüklü tencerede haşlayın.Eti düdüklü tencerede yumuşayana kadar haşlayın. Soğanı küçük yemeklik doğrayın. Pilav tencerenize tereyağını ve soğanları alın. Soğanlar renk değiştirmeye başlamadan etleri ilave edin, kavurun. Tel şehriyeyi ilave edin, kavurun. Üzerine salçayı ilave edin, karıştırın. Üzerine haşladığınız etin suyuyla birlikte 4 su bardağı suyu ilave edin. Kaynamaya başlayınca haşlanmış nohudu, firik ve bulguru ilave edin. Tuzunu ayarlayın. Kaynamaya başlayınca ocağı kısık ateşe getirip suyunu çekene kadar pişirin. Üzerine temiz bir bez yada kağıt havlu kapatıp 15 dakika kadar dinlenmeye bırakın. Servis tabaklarına alın sıcak servis yapın...

Yorumlar

  1. Ellerine sağlık çok lezzetli görünüyor çok da besleyici olmuş sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Haticecim.. Lezzetliydi gerçektende.. Sevgiler..

      Sil
  2. Oyacım ben de friğe çok alıştım , müthiş bir lezzet :) bunu ben de deneyeceğim , ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Banada çok lezzetli geliyor. Bitmişti dün alıp aynı pilavdan bugün tekrar yaptım.. Sevgiler Neşecim..

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Keçi Ayağı

Tam Buğday Unlu İçli Pişi

Avakado Salatası