Karnabahar Kızartması

Karnabahar kokusunu ve tadını sevmeyenlere bile yedirebilecek bir tarif. Oğlum ve ben bazı sebzeleri sevmiyoruz. Kimi kokulu kimi bir şeye benzemiyor. Bir yemek dergisinde okuyup beğendiğim, deneyeyim dediğim  bir tarif. Denedim ve sonuç : Kızartma olmasına bakmayın, yağ çekmemiş ve mükemmel bir lezzet.. Yanına birde sarımsaklı yoğurt.. Ne diyeyim  karnabahar sevmeyen çocuklarınıza severek yedirebileceksiniz.  Deneyin mutlaka beğeneceksiniz....


Malzemeler :

1 adet küçük karnabahar
1 su bardağı un
2 adet yumurta
175 gram maden suyu
tuz
250 gram yoğurt
1 diş sarımsak
1 çay bardağı kıyılmış maydanoz

Yapılışı :
Karnabaharı iri ağaççıklar halinde ayırın, yıkayın. Kaynamış suda 5 dakika kadar haşlayın. Süzerek soğumaya bırakın. Yumurtaların sarılarını ve beyazlarını ayırın. Yumurta sarılarını un, maden suyu ve tuzu bir kasede karıştırın. Yumurta beyazlarını temiz ve kuru bir kapta mikser yardımıyla iyice çırpın. Beyaz ve katı bir şekilde olmalı. Yumurta aklarını söndürmeden diğer karışıma ekleyip yavaş yavaş karıştırın. Karnabaharları önce una sonra bu yumurtalı karışıma bulayın. Kızgın yağda 3-4 dakika her tarafı altın sarısı oluncaya kadar kızartın. Kağıt havlu üzerine çıkararak fazla yağını aldırın. Sarımsağı tuzla dövün ve yoğurtla karıştırın. Servis tabağına aldığınız karnabaharlarınızı yanında yoğurtla sıcak servis yapın....


Yorumlar

  1. Canım Çok güzel olmuş. Küçük küçük oluşu dahada güzel. Lokma hamuru gibi duruyor:)Bende uzun zamandır maden sodalı yapıyorum. çıtır çıtır oluyor.Ellerine sağlık ve afiyetle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Ben de böylesini daha çok seviyorum. Sevgilerimle..

      Sil
  2. blogunuzu izlemeye aldım sizde benimkini izlerseniz sevinirim http://mkurabiye.blogspot.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dilek hanımcım blogumu beğenip izlemeye aldığınıza çok sevindim. Bende sizin bloğunuzu izlemeye aldım. Bu şekildede olsa tanıştığımıza sevindim.Görüşmek üzere...Bende yeni bir blog olduğum için sayfamı bloğumu beğensinler istiyorum..Sevgilerimle..Bu arada Balıkesirdemisiniz. Bizde 2 sene Balıkesir Bahçelievlerde oturduk. Güzel bir yer....

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Keçi Ayağı

Tam Buğday Unlu İçli Pişi

Avakado Salatası