Çalkama


Özellikle Egeli olanlar, çok iyi bilirler. Urla, Karaburun, Mordoğan, Çeşme bizim bu yörelerde kışın tüm ege otları çıkınca yapılır. İçeriği çok basittir, istediğiniz ot çeşitleri, zeytinyağı, un, su.. Ama odun fırınında yada kuzine de pişirirseniz tadına doyamazsınız. Ben seneler evvel Mordoğan'da eşimin yengesi yapınca ilk kez yemiştim. Çok beğenmiştim. Gidiş gelişlerimizde hep denk geldik çalkamaya.. Bir akrabamız yada komşumuz yapmış oluyordu.. Ev de hiç denememiştim.. Geçen aklıma düştü yapayım dedim.. Tam odun fırını tadı olmasa da tadı gerçekten lezzetli.. Sizler de denemek isterseniz işte tarifim..



Malzemeler :

1 demet ısırgan
1 demet ıspanak
4 adet taze soğan
1 adet kuru soğan
1 küçük çay bardağı zeytinyağı
1 su bardağı un
2 su bardağı su
tuz
1 su bardağı beyaz peynir




Yapılışı :

Ispanak ve ısırganın yaprak kısımlarını temizleyip, bol suyla yıkayın suyunu iyice süzdürün. Taze soğanın yeşil kısmını , ıspanak ve ısırgan yapraklarını kıyın. Kuru soğanı ince yemeklik doğrayın. Derin bir kap içerisinde üzerine zeytinyağı ve tuz ekleyerek tüm malzemeleri karıştırın.Tepsiyi zeytinyağıyla yağlayın. Otlu karışımı dökerek yayın. Bir kap içerisinde un, su ve tuz ekleyip sıvı bulamaç olacak şekilde iyice çırpın. Bu bulamacı otların üzerine gezdirin. Önceden ısıtılmış 200 derecedeki fırında üzeri kızarana kadar pişirin. Fırından alıp ilk sıcaklığı çıkınca dilimleyerek servis yapın.. Afiyetler olsun...

Yorumlar

  1. Merhabalar,
    Ellerine emeğine sağlık canım. Nefis görünüyor. Sevgilerimi bıraktımmmm…..:))

    YanıtlaSil
  2. mutlaka deicem canım :) Nasıl güzel görünüyor :)

    YanıtlaSil
  3. elinize sağlık..peyniri hangi aşamada kullandınız acaba..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Otların üzerine pişmeden ekledim.. Yukarıda resmi var malzeme listesinin yanında.. :))

      Sil
  4. Oyacım ısırgan bulmak zor olabilr benim için ama pazı ve ıspanağı karıştırıp yapabilirim çok güzel olmuş, ellerine sağlık canım ♡♡♡

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Neşecim.. İstediğin sebzeyle yapabilirsin.. Sevgiyle..

      Sil
  5. çırtmaaaaaaaaaa yapmışsınız :D (Çanakkale) bayılırım...küçükken köyde sorarlardı Filiz ninen akşama ne yaptı diye ben sürekli ne pişerse pişsin dırtmaaaaaa diye bağırırdım...acaip lezzettli olur FiLİZ

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. adını bilenlerin olması çok güzel.. Ne yapsam bizim buralardan bilmiyor kimse..Çok lezzetli oluyor gerrçektende..Sevgiler Filizcim..:))

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Keçi Ayağı

Tam Buğday Unlu İçli Pişi

Avakado Salatası