Yaban Mersini Reçeli


Tire pazarında gezerken gördüm bu minikleri.. Çok bilgiliyim ya arkadaşlar bu nedir diye bakınırken ben bilmiş bilmiş Yaban Mersini dedim. Onlar ne olduğunu idrak etmeye çalışırken ben hemen satıcıyla fiyatı hakkında konuşmaya başladım. Ne kadar pahalıymış. 10 lira kilosu.. O kadar konuştum ki ayıp olmasın diyerek almaya kalkıştım. Satıcı anladı durumu galiba abla 1 bardak 1 lira deyiverdi. O zaman 1 bardak ver biz bir tadalım beğenirsek alalım fazlaca dedim. Buruk tadı, küçük sertçe çekirdekleri olan bir meyve..
Eve dönüşte hemen internetten araştırdım.. Özellikle gözlere çok faydalıymış. Yapılan araştırmalarda yaban mersini reçelini yiyen pilotlar uçuşlardan sonra görüşlerinde düzelme olduklarını rapor etmişler.. Miyop gözlerde çok faydalıymış.. Neredeyse 30 senedir miyobum ve gözlük kullanıyorum, neredeymiş bu meyve.. Şimdiye kadar yeseymişim neredeyse duvarların arkasını görecekmişim. Daha çok faydası varmışta benim durumumla alakalı kısmı ilgimi çekti..:)) Elimde 1 bardak yaban mersini ne yapayım derken eşim böyle bir şeye benzemiyor reçel yap bakalım nasıl olacak dedi. Bu kadarla olur mu derken ertesi gün kendimi ocak başında buldum.. Kokusu, lezzeti çok güzel. Benim yaptığım gibi mi yapılıyor bilmiyorum ama bu yöntem aklıma geldi ve böyle yaptım.. Tarifimi yazayım bakalım aranızda farklı yapanlar varsa hep birlikte öğrenelim yorumlardan...




Malzemeler :

1 kase yaban mersini
1 su bardağından 1 parmak kadar eksik toz şeker
1 su bardağı su
1 tatlı kaşığı limon suyu

Yapılışı :

Yaban mersinlerini güzelce yıkayın. Tencereye su ve toz şekeri alıp kıvam almaya başlayıncaya kadar kaynatın. Yaban mersinlerini içine ekleyin. Kıvam alana kadar kısık ateşte kaynatın. Ocaktan almadan içine limon suyunu ekleyin. Tüm bu işlemler 30 dakika kadar sürüyor.. Kavanoza alın, kapağını kapatın. Soğuyunca serin bir yere kaldırın. İstediğiniz zaman çıkarıp servis yapın. 


                                    1 su bardağı kadar reçel çıkıyor.. Afiyetler olsun...


Yorumlar

  1. Harika bir yöntemle değerlendirmişsin yaban mersinini ayrıca bağışıklık sistemine çok faydalı olduğunu duymuştum sana ve ailene şifa olması dileği ile afiyet olsun

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim canım.. İnşallah şifa olur... sevgiler..

    YanıtlaSil
  3. Damak çatlatan kolay ve başarılı bir tarif.. Yemek yapma yaşı sayenizde 15'e kadar düştü. Teşekkürler... Zaten "Ben yemek yapamıyorum.." diyen biri bence beyin loblarından birinin yerinde olup olmadığını kontrol ettirsin.. Zira tarifler o kadar basit; mutfak araç ve gereçleri o kadar gelişmiş ki...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Günaydın Görkem.. Güzel sözleriniz için çok teşekkür ederim. Tarifleri yazarken hiç bilmeyenleri de düşünerek ayrıntısıyla yazıyorum. İnşallah yararlı oluyordur.. Sevgiler..

      Sil
  4. tereyağla sıcak ekmek üzerinde nefis olur canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. Teşekkür ederim canım. Hem tadı hem de kokusu çok güzel..Sevgiler..

    YanıtlaSil
  6. Yaban mersini, faydalarını yeni yeni öğrendiğimiz bir meyve ,ben de tv programlarında gördüm öğrendim :)lezzetini bilmiyorum henüz tatmak kısmet olmadı ama reçelin görüntüsü muhteşem,ayrıca anne tarafından Tire'li biri olarak Tire yazısını okuyunca heyecanlandım:D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım teşekkür ederim Ferahçım.. Tire gezimi yazdım.. Bu gün resimleri toparlarsam yarın yayınlayacağım.. Çok lezzetli bir geziydi benim için..:)) Sevgiler..

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Keçi Ayağı

Tam Buğday Unlu İçli Pişi

Avakado Salatası