Domates Soslu Küçük Acı Biber Turşusu


Bu sene kış hazırlıklarını çok abarttım galiba..Görenler İzmir de kara kış var sanacak. Her yaptığımın birinde nasibi vardır nasılsa.. Herkes nasibini yemeğe gelir benim de hazırlıklarım hepimize yeter.



Bakır Tencerem Dilekçim yapmış bu güzel tarifi. Ben daha önce akrabalarımda onun yaptığı şekille yemiş ama yapmaya cesaret edememiştim.  Hazır çok beğenilen bir tarif görünce denemek istedim..Çok lezzetli bir tarif bundan emin olabilirsiniz..Ben az ölçülerde tarif vereceğim. Siz arzuya, acı yemenize bağlı olarak miktarları artırabilirsiniz.. İşte tarifim...




Malzemeler :

1 kg domates
1/2 kg ufak acı biber
1 yemek kaşığı sirke
4 diş sarımsak
1 yemek kaşığı tuz
1 tatlı kaşığı toz şeker
3 yemek kaşığı zeytinyağı


Yapılışı :

Domatesleri rendeleyin yada robottan çekin. Acı biberlerin sap kısımlarını temizleyin. Tencereye zeytinyağı, domates ve tuz ekleyip 30 dakika kaynatın. Üzerine ince dilimlenmiş yada dövülmüş sarımsak, sirke ve toz şeker ekleyin, kaynatmaya devam edin. Üzerine acı biberleri ekleyip karıştırın. 10 dakika daha kaynatın. Ocağın altını kısık ateşe getirin. Temiz kavanozlarınızı hazırlayın.Kavanozlar kullanılmış ta olsa kapaklar mutlaka yeni kullanılmamış olmalıdır. Kullanılmış kapaklardan hava alabilir, bozulup, ekşiyebilir, sızmalar yapabilir.. Tezgaha temiz bir havlu yayın. Elinize bir bez alın, kavanozlardan bir tanesini bezle tutun. Sos kaynamaya devam ederken kepçe ile ağız kısmında 1-2 parmak boşluk vererek doldurun. Kavanozun ağız kısmını kağıt havlu ile silin, hiç bir şey kalmasın. Kapağı sıkıca kapatıp kavanozu ters çevirerek tezgahtaki havlunun üzerine koyun. Diğer kavanozları da aynı şekilde hazırlayın. Kavanozların etrafını ve üstünü havlunun kalan yeriyle örtün. 1 gece tezgahta soğumasını bekleyin. Kavanozları hiç ellemeyin. Ertesi gün kavanozları çevirip kontrol edin. Kapaklarda içe doğru hafif çökmeler olacak. Olmayanlar varsa onları tüketin yada kaynatıp aynı yöntemle temiz kavanoz ve kapak kullanarak tekrar yapın. Buz dolabına kaldırın. İstediğiniz zaman açıp kullanın.. Afiyetler olsun.


Yorumlar

  1. oya,cım biz yemekten çok yapmayı seviyoruz galiba,taşı getir yıka pişir derken canımız çıkıyor yaptığım gün yiyorum sonraları aklıma bile gelmiyor vallahi :) dağıtıyorum eşe dosta.seninde ellerine sağlık,ağız tadıyla tüketin..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten de aynı dediğin gibi Dilekçim. Aldıklarım yaptıklarım bir ordu doyurur..:)) Bakalım kimin kısmeti olacaklar..:)) Sevgiler canım..

      Sil
  2. merhaba bu tarifte sirkeyi artırabilir miyiz? ben kafadan ve ilk kez bu tarif gibi kurdum bu turşuyu ve mükemmel oldu sirkeyi 1 bardak kadar koydum ama aynısını bi daha yapamam sanırım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar.. Bu tarifin çiğden yapılanı var sirke orada 1 su bardağı kadar. Domatesleri rendeliyorsunuz, içine tüm malzemeleri ekleyip 1 sb sirke ekleyip karıştırıp kavanozlara koyuyorsunuz, 1hafta-10 günde oluyor. Ben bu tarifte hiç fazla sirke kullanmadım.. O yüzden net bir şey söyleyemeyeceğim.. Sevgiler..

      Sil
  3. kaynatılan karısımı kavanoza sıcak sıcakmı doldurcagız yoksa bıraz sogutup ılık bı sekıldemı kavanoza doldurup kapatıoruzz acıklamısınızzz..




    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sıcak sıcak diğer kışlık soslar gibi yaptım.. Yukarıda anlatmıştım zaten..:))

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Keçi Ayağı

Tam Buğday Unlu İçli Pişi

Avakado Salatası