Peynirli Sucuklu Şipşak Pişi


Kahvaltı sofrasını hazırlarken komşudan gelen kokular yüzünden hemen kolları sıvayıp şipşak pişi yaparken buldum kendimi. Hemen evdeki malzemelerle yaptım, 10 dakikada soframda yerini aldılar. Afiyetle yendiler.. Bu kadar hızlı nasıl hazırladım ben bile şaşırdım kendime. İşte kriz anımda yaptığım pişilerimin tarifi..

https://www.facebook.com/izmirlezzet

Malzemeler :

1 adet yumurta
2 yemek kaşığı yoğurt
2 yemek kaşığı çiçekyağı
1/2 paket kabartma tozu
1 çay kaşığı tuz
2-3 su bardağı kadar un

sucuk
peynir

Yapılışı :

Yumurta, tuz, kabartma tozu, yoğurt ve çiçekyağını bir kap içerisinde karıştırın. Üzerine yavaş yavaş un ekleyerek kulak memesi kıvamında yumuşak bir hamur elde edin. Hamuru unlanmış tezgahta incecik açın. İstediğiniz iç malzemeleri hamurun yarısına gelecek şekilde aralıklı koyun. Kalan hamuru harçlı yüzeyin üzerine kapatın. İç malzemeyi ortalayarak bir bardak yardımıyla yuvarlak şekilde kesin. Tüm hamuru bu şekilde hazırlayın. Kızgın yağda kızartın. Kağıt havlu üzerine alın. Tüm pişileri bu şekilde kızartın. Servis tabağına alın sıcak servis yapın..

Yorumlar

  1. Eline sağlık, pek güzel olmuşlar. Afiyet olsun.

    YanıtlaSil
  2. Sevgili Oya hanım
    doktor kesinlikle kızartma yememi yasaklamışken:((((((( kedinin ciğere bakması gibi resimlere bakıyorum :))))))))
    size afiyet olsun, ellerinize sağlık,sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım seni öyle iyi anlyorum ki. Benimde deniz mahsülleri yemem yasaklandı iyot fazlalığından dolayı.. 4 aydır bende uzaktan bakıyorum.. Teşekkür ederim... Sevgiler..:))

      Sil
  3. Hım ellerine sağlık canım. Harikasın....

    YanıtlaSil
  4. ne güzel olmuş çıtır çıtır, eline sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Mehtapçım... sevgiler..

      Sil
  5. Hmm bizim meşhur keçi ayağı tarifi ama bu içlisi, annem bazen bunu kızartmak yeine fırındada pişiriyor kızartma yiyemeyenler için de bir altanatif oluyor öyle de çok hafif ve leziz .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pişiyi fırında denemedim .. Bir dahakine denemeliyim.. Sevgiler..:))

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Keçi Ayağı

Tam Buğday Unlu İçli Pişi

Avakado Salatası