Çikolatalı Elma Topları

#yemekfırtınası 19.gün
#çikolata
#elma topları
#oktayusta


#yemekfırtınası 19.gün ödevimiz elimizdeki yemek kitabının 24. sayfasındaki tarifi yapmak.. Benim de bu aralar elimden düşürmediğim yemek kitabım Oktay Usta ile Çay Saati.. Sıkıldığım zaman açıp tarifleri okuyorum. İçin de çok lezzetli ve pratik tarifler ve 24. sayfada ise Çikolatalı Elmalı Toplar var. Çok kolay ve lezzetli bir tarif.. Evde de malzemelerim vardı hemen yapmaya giriştim.. Yalnız ben ustam gibi antep fıstığıyla kaplayamadım:)).. Sizler eğer evinizde var ise yarısını resimdeki gibi yapabilirsiniz.. İşte tarifim..



Malzemeler :

2 adet yeşil elma
1 paket petibör bisküvi (ben yulaflı kullandım)
1 çay bardağı ceviz içi
1 tatlı kaşığı tarçın

Üzeri için :
100 gram bitter çikolata
1 çay bardağı krema

Hindistan cevizi

Yapılışı :

Bisküvileri robottan çekin. Üzerine cevizleri de ekleyip bir kaç tur daha robotla çekin. Elmaları soyup rendenin iri tarafıyla rendeleyin. Üzerine bisküvileri ve tarçını ekleyip katı hamur kıvamında yoğurun. Buzdolabına kaldırıp 1 saat bekletin.


 Bu arada çelik bir tencerenin içine kremayı alın. Kısık ateşteki ocak üzerinde karıştırırak eritin ama kaynatmayın. Üzerine rendelediğiniz yada ince kıydığınız çikolatayı (ben çikolata yaparken kullanılan kuvertür kullandım) ekleyin. Karıştırarak çikolatanın erimesini sağlayın. Bu işlemleri yaparken krema sıcak ama kaynamamış olmalı. Ocaktan alıp karıştırarak oda ısısına düşmesini sağlayın. Koyulaşmaya başlaması için buz dolabına kaldırın. Üzerini kaplamada kullanacağınız hindistan cevizi, kakao ve yeşil toz fıstığı ayrı ayrı tabaklara döküp hazırlayın. Elmalı harçtan istediğiniz büyüklükte toplar yapıp yuvarlayın.  Bu topları bir kaşık yardımıyla önce çikolataya sonra hindistan cevizine bulayıp servis tabağına sıralayın.


Üzerlerine isterseniz kürdan batırıp bu şekilde servis yapabilirsiniz. Yada küçük çikolata kağıtlarına tek tek koyup servis yapabilirsiniz.


Hazırladığınız servis tabağını buzdolabına kaldırıp 2-3 saat çikolatanın donmasını bekleyip servis yapın.. Afiyetler olsun..

Yorumlar

  1. ellerine,sağlık,yılbaşında,çocuklara,yapmak,lazım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Lütfiyecim mutlaka dene çok lezzetli..:) Teşekkür ederim..

      Sil
  2. lokma lokma harika olmuş canım.ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  3. ellerine sağlık. hafif bir tatlı oluyor. bende yapmıştım. hindistan cevizi yok benimkinde.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben çok severim hindistancevizini.. Her tatlıya serperim.. Teşekkür ederim canım..

      Sil
  4. ellerine sağlık ben de yapıyorum arada geçtiğimiz günlerde elmalısını yaptım çocuklara:)
    ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  5. Iıımmmmm harika görünüyor ellerinize sağlık :)) Bende geçenlerde cevizli yapmıştım bir ara paylaşacağım bende. Bunu da ilk fırsatta deneyeceğim. Teşekkürler.. Sevgiler

    YanıtlaSil
  6. çok güzel,nefis görünüyor.Ellerine sağlık
    Sevgilerimle

    YanıtlaSil
  7. hımmm güzel fikir tarçın hiç sevmediğim için tarçınsız olarak denemeliyim eline sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ebrucum tarçın elmaya çok yakışıyor..:) Sevgiler canım...

      Sil
  8. çok güzel bunu okuldaki kutlamamıza yapıcamm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mutlaka yapın çok lezzetli oluyor gerçektende..:)

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Keçi Ayağı

Tam Buğday Unlu İçli Pişi

Avakado Salatası